Kortbetalning
I vår E-store betalar tryggt och säkert med ditt Visa- eller Mastercard. Vi är anslutna till DIBS betalkortslösning vilket borgar för säkerhet. Läs mer om DIBS på www.dibs.se. I vår butik kan du även betala med iZettle och SWISH företag.

Fakturering
Önskar ni betalning mot faktura tillämpas sedvanlig kreditprövning till en kostnad av 75 kr som läggs på fakturabeloppet. Fakturering sker mot 10 dagars kredit. 

Fraktpriser inrikes
Köp av Presentkort- Se pris i E-store
Inrikes frakt sker med Posten brev eller DHL paket. Ni får ett SMS av när ert paket kommit fram till ert utlämningsställe om ni anger ert mobilnumer vid köpet.
Frakt av Paramotor inrikes sker med DHL. För aktuellt pris se på DHL. Aktuella priser på Posten

Exportvillkor
Varor som skickas utanför Sverige är belagda med moms (25%) till privatperson. Skickar vi till företag sker export utan moms vid uppvisande av VAT nummer. Frakter sker med DHL.
Vid export skall varan betalas innan den skickas via vår E-store eller mot faktura.

Återbetalning
Ev. återbetalningar görs till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto. Återbetalningen sker efter att vi har mottagit och godkänt din retur.

Ångerrätt och Öppet Köp i 14 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som privatkund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. Sky Adventures Sweden AB tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Du som kund står för returfrakten samt en expeditions avgift på SEK 150.- vid åberopande av Ångerrätt och Öppet köp i 14 dagar.
Meddela till Sky Adventures Sweden AB och returnera beställningen inom 14 dagar efter det att du har mottagit beställningen.
Varan ska vara i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad.
Returnera varan i den ursprungliga produktförpackningen med det special gjorda inneremballaget. Sedan ska denna kartong skickas i ett transportemballage som är likvärdigt som det varan/varorna levererades i till dig. Varan ska vara komplett.
Sky Adventures Sweden AB förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Sky Adventures Sweden AB kommer ej lösa ut paket mot postförskott.
Ej utlösta paket eller varor som beställts debiteras med 2.000 kr.

Reklamation
Sky Adventures Sweden AB tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt för privatpersoner.
Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt till Posten vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till Sky Adventures Sweden AB inom 3 dagar från mottagandet av varan.

Garantier
Garantier på varor gäller endast om det står i köpvillkoret för den specifika varan att det finns en garanti. Vanligtvis är det t.ex. 1 års garanti på instrument. Vissa skärmtillverkare lämnar 3 års garanti på duken. Speciella regler gäller då. Kontrollera garantivillkoren i samband med att du köper skärmen.
Den garanti vi alltid lämnar är att om en vara skulle gå sönder av någon anledning garanterar vi att på billigast möjliga sätt laga den.

Fel
Vi friskriver oss från eventuella stavfel, felaktiga prisuppgifter eller andra fel på websida och eshop.

Villkor för Tandem och Kurser
Läs här.